Esita küsimus 800 3330 Tasuta euroinfo telefon elik@nlib.ee

Suured muutused meediamaastikul: ligi 30 aastat kehtinud piirangud telereklaamile leevenevad

18.08.2016

Valitsus toetas neljapäeval Euroopa Liidu direktiivi eelnõu, mis leevendab Eestis ja mujal ELis ligi 30 aastat kehtinud rangeid nõudeid telereklaami edastamisele.

Tehnilise järelevalve ameti side- ja meediateenuste osakonna nõunik Peeter Sookruus selgitas rahvusringhäälingule, et säilib küll 1989. aastast kehtiv piirang, et reklaam ei tohi moodustada rohkem kui 20 protsenti kogu saateajast ajavahemikus 7–23, kuid praeguse 12 minuti asemel tunnis saaks teleedastajad vabamalt kogu päeva lõikes valida, millal reklaami näidata.

«Näiteks kui Eestis Kanal 2, TV3 ja Tallinna TV peavad jälgima neid nõudeid, sealhulgas viieprotsendilist uudistemahtu, siis teised audiovisuaalset teenust pakkuvad kanalid seda tegema ei pea,» ütles Sookruus, mööndes, et midagi taolist toimub praegu ka taksoturul, kus sama teenuse pakkujatele kehtivad erinevad nõudmised.

Piirangute tõttu jääb Sookruusi sõnul direktiivile allutatud meediakanalitel kätte vähem raha, mille nad võiksid investeerida omasaadetesse ja programmi sisusse.

 

Loe edasi: Postimees